ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska,
ustawa z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne,
ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego ,
ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 roku w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia.
Wymagane dokumenty:
oznaczenie wnioskodawcy, jego adres zamieszkania lub siedziby,
lokalizację oczyszczalni (nr ewidencyjny nieruchomości, adres - jeśli inny niż adres wnioskodawcy),
informacje na temat konstrukcji oczyszczalni,
wielkość emisji - czyli przewidywaną ilość ścieków oraz ilość mieszkańców,
informację, czy stopień ograniczania wielkości emisji jest zgodny z obowiązującymi przepisami,
mapa z naniesioną lokalizacją oczyszczalni (geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza / mapa do celów projektowych bądź inna),
kopia pisma o przyjęciu zgłoszenia robót budowlanych lub kopia pozwolenia na budowę,
oświadczenie inwestora/wykonawcy potwierdzające realizację inwestycji zgodnie ze sztuką budowlaną i zgłoszeniem/pozwoleniem na budowę (kopia),
dokument potwierdzający, że oczyszczalnia będzie oczyszczać ścieki w stopniu wymaganym przez prawo: atest, certyfikat, oświadczenie producenta, wyniki badań jakości ścieków bądź oświadczenie właściciela instalacji.
Dokumenty do wglądu:
dokumentacja techniczna oczyszczalni (projekt, badania jakości ścieków, inne).
Opłata:
Opłata skarbowa za przyjęcie zgłoszenia - 120 zł.
Opłata skarbowa za pełnomocnictwo - 17 zł (w przypadku dokonania zgłoszenia przez pełnomocnika).
Przewidywany termin
załatwienia sprawy:
do 30 dni
Sprawę załatwia i szczegółowych wyjaśnień
udziela:
Inspektor Robert Jakubowski
Wydział: WIE Wydział Infrastruktury i Ekologii Urząd Miasta Świdnik ul. Stanisława Wyspiańskiego 27 21-040 Świdnik
Nr
pokoju: 111
Nr telefonu: +48 (81) 751 76 63
Godziny
pracy: Poniedziałek - Środa: od 07:30 do 15:30, Czwartek: od 09:00 do 17:00, Piątek: od 07:00 do 15:00
Sposób załatwienia
sprawy:
Tryb odwoławczy:
W przypadku odmowy przyjęcia zgłoszenia przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Lublin w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Procedura:
Uwagi:
Odmowa przyjęcia zgłoszenia następuje poprzez wydanie decyzji administracyjnej.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych w celach złożenia obecnie wybranej karty usług. Zapoznałam/em się z informacjami o administratorze oraz o przetwarzaniu moich danych osobowych.