WSTECZ WSTECZ   ( oczekuje na akceptacje )
Usługa: Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków



Podstawa prawna:
  • ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska,
  • ustawa z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne,
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego ,
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
  • rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 roku w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia.


Wymagane dokumenty:
  • oznaczenie wnioskodawcy, jego adres zamieszkania lub siedziby,

  • lokalizację oczyszczalni (nr ewidencyjny nieruchomości, adres - jeśli inny niż adres wnioskodawcy),

  • informacje na temat konstrukcji oczyszczalni,

  • wielkość emisji - czyli przewidywaną ilość ścieków oraz ilość mieszkańców,

  • informację, czy stopień ograniczania wielkości emisji jest zgodny z obowiązującymi przepisami,

  • mapa z naniesioną lokalizacją oczyszczalni (geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza / mapa do celów projektowych bądź inna),

  • kopia pisma o przyjęciu zgłoszenia robót budowlanych lub kopia pozwolenia na budowę,

  • oświadczenie inwestora/wykonawcy potwierdzające realizację inwestycji zgodnie ze sztuką budowlaną i zgłoszeniem/pozwoleniem na budowę (kopia),

  • dokument potwierdzający, że oczyszczalnia będzie oczyszczać ścieki w stopniu wymaganym przez prawo: atest, certyfikat, oświadczenie producenta, wyniki badań jakości ścieków bądź oświadczenie właściciela instalacji.

Dokumenty do wglądu:

  • dokumentacja techniczna oczyszczalni (projekt, badania jakości ścieków, inne).




Opłata:
  • Opłata skarbowa za przyjęcie zgłoszenia - 120 zł.

  • Opłata skarbowa za pełnomocnictwo - 17 zł (w przypadku dokonania zgłoszenia przez pełnomocnika).



Przewidywany termin załatwienia sprawy:
do 30 dni


Sprawę załatwia i szczegółowych wyjaśnień udziela:




Wydział: WIZP Wydział Infrastruktury i Zamówień Publicznych Urząd Miasta Świdnik ul. Stanisława Wyspiańskiego 27 21-040 Świdnik

Nr pokoju: 111

Nr telefonu: +48 (81) 751 76 63

Godziny pracy: Poniedziałek - Środa: od 07:30 do 15:30, Czwartek: od 09:00 do 17:00, Piątek: od 07:00 do 15:00

Sposób załatwienia sprawy:




Tryb odwoławczy:
W przypadku odmowy przyjęcia zgłoszenia przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Lublin w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.


Procedura:




Uwagi:
Odmowa przyjęcia zgłoszenia następuje poprzez wydanie decyzji administracyjnej.




Załączniki:

Nazwa Zarządzanie Data dodania
Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków
      
2021-06-30
Klauzula informacyjna
2020-12-09