WSTECZ WSTECZ   ( oczekuje na akceptacje )
Usługa: Postępowanie administracyjne w sprawie wymeldowania z miejsca pobytu stałego



Podstawa prawna:
  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności,
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.


Wymagane dokumenty:
  • Wniosek o wszczęcie postępowania administracyjnego o wymeldowanie


  • Dokument dotyczący stanu prawnego lokalu mieszkalnego
  • Dokumenty na poparcie wniosku (wyrok sądu orzekający eksmisję, wyrok sądu orzekający rozwiązanie związku małżeńskiego, postanowienie o podziale majątku wspólnego)
  • Pełnomocnictwo (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
  • Dowód wpłaty za wydanie decyzji
  • Dowód wniesionej opłaty skarbowej za udzielone pełnomocnictwo.
  • Do wglądu: dowód osobisty lub inny ważny dokument tożsamości




Opłata:
    • Opłata skarbowa za wydanie decyzji 10zł.
    • Opłata skarbowa za udzielone pełnomocnictwo w wysokości 17 zł.
  1. Opłatę skarbową należy wpłacić na rachunek bankowy Urzędu Miasta  :

    PKO BP S.A.O/Świdnik 95102031760000580200137885


    Pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu są zwolnione z opłaty skarbowej na podstawie ustawy o opłacie skarbowej



Przewidywany termin załatwienia sprawy:
W ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania z możliwością przedłużenia terminu w trybie art.36 kodeksu postępowania administracyjnego z przyczyn niezależnych od organu.


Sprawę załatwia i szczegółowych wyjaśnień udziela:




Wydział: WOK Wydział Obsługi Klienta Urząd Miasta Świdnik, ul. Stanisława Wyspiańskiego 27 21-040 Świdnik

Nr pokoju: 018

Nr telefonu: +48 (81) 751 76 49

Godziny pracy: Poniedziałek - Środa: od 07:30 do 15:30, Czwartek: od 09:00 do 17:00, Piątek: od 07:00 do 15:00

Sposób załatwienia sprawy:




Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Wojewody Lubelskiego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.


Procedura:




Uwagi:
  • W przypadku braku kompletu dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.
  • Strona może brać udział w postępowaniu osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub ważnego paszportu.
  • Postępowanie dowodowe winno wykazać, że osoba która ma być wymeldowana, faktycznie nie zamieszkuje w lokalu i dobrowolnie opuściła lokal.


Załączniki:

Nazwa Zarządzanie Data dodania
Klauzula informacyjna
2021-06-30
Wniosek o wszczęcie postępowania administracyjnego o wymeldowanie
      
2020-12-11