WSTECZ WSTECZ   ( oczekuje na akceptacje )
Usługa: Oświadczenie podmiotu obowiązanego do ponoszenia opłaty za usługi wodne z tytułu zmniejszenia naturalnej retencji terenowej



Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne;
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017 r. w sprawie jednostkowych stawek opłat za usługi wodne;




Wymagane dokumenty:

Oświadczenie podmiotu obowiązanego do ponoszenia opłaty za usługi wodne z tytułu zmniejszenia naturalnej retencji terenowej

Dodatkowe dokumenty:

pozwolenie wodnprawne;

inne dokumenty geodezyjno budowlane;



Opłata:

Opłaty za wskazaną usługę wodną zależy odpowiednio od wielkości powierzchni uszczelnionej, rozumianej jako powierzchnia zbudowana wyłączona z powierzchni biologicznie czynnej oraz zastosowania kompensacji retencyjnej, tj.:

  1. bez urządzeń do retencjonowania wody z powierzchni uszczelnionych trwale związanych z gruntem – 0,50 zł za 1 m2 na 1 rok;

  2. z urządzeniami do retencjonowania wody z powierzchni uszczelnionych o pojemności:

  3. do 10% odpływu rocznego z powierzchni uszczelnionych trwale związanych z gruntem – 0,30 zł za 1 m2 na 1 rok,

  4. od 10 do 30% odpływu rocznego z obszarów uszczelnionych trwale związanych z gruntem – 0,15 zł za 1 m2 na 1 rok,

  5. powyżej 30% odpływu rocznego z powierzchni uszczelnionych trwale związanych z gruntem – 0,05 zł za 1 m2 na 1 rok.

Z opłaty zwolnione są jezdnie dróg publicznych oraz drogi kolejowe, z których wody opadowe lub roztopowe są odprowadzane do wód lub do ziemi przy pomocy urządzeń wodnych umożliwiających retencję lub infiltrację tych wód oraz kościoły i inne związki wyznaniowe.



Przewidywany termin załatwienia sprawy:

Oświadczenie podmiotu obowiązanego do ponoszenia opłaty za usługi wodne z tytułu zmniejszenia naturalnej retencji terenowej należy składać w terminie 30 dni od dnia, w którym upływa dzień przypadający na koniec każdego kwartału.

Wydanie informacji ustalającej wysokość opłaty za zmniejszenie naturalnej retencji terenowejnastępuje w termine do 14 dni.

Czas wydania informacji zostaje wydłużony w przypadku konieczności uzupełnienia oświadczenia lub dostarczenia dodatkowych dokumentów.




Sprawę załatwia i szczegółowych wyjaśnień udziela:

Inspektor Łukasz Stadnik



Wydział: Wydział Infrastruktury i Zamówień Publicznych Urząd Miasta Świdnik ul. Stanisława Wyspiańskiego 27 21-040 Świdnik

Nr pokoju: 115

Nr telefonu: +48 (81) 751 76 09 +48 (81) 751 76 85

Godziny pracy: Poniedziałek - Środa: od 07:30 do 15:30, Czwartek: od 09:00 do 17:00, Piątek: od 07:00 do 15:00

Sposób załatwienia sprawy:

W trybie ogólnę sprawę kończy wydanie informacju ustalającej wysokość opłaty za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej.

W trybie odwoławczym sprawę kończy wydanie nowej informacji lub decyzji ustalającej wysokość opłaty za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej.




Tryb odwoławczy:

Podmiot który nie zgadza się z wysokością opłaty, może w terminie 14 dnia od dnia otrzymania informacji złożyć do Burmistrza Miasta Świdnik reklamację.

Złożenie reklamacji nie wstrzymuje wykonania obowiązku do ponoszenia opłaty za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej.




Procedura:




Uwagi:




Załączniki:

Nazwa Zarządzanie Data dodania
Klauzula
2021-06-29
Oświadczenie podmiotu obowiązanego do ponoszenia opłaty za usługi wodne z tytułu zmniejszenia naturalnej retencji terenowej
      
2021-06-29