WSTECZ WSTECZ   ( oczekuje na akceptacje )
Usługa: Wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych prowadzonego przez Burmistrza Miasta Świdnik



Podstawa prawna:
  • Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 .


Wymagane dokumenty:
  • Do wniosku o wpis do rejestru należy dołączyć w formie elektronicznej:
  • decyzję Komendanta Państwowej Straży Pożarnej potwierdzającą spełnienie wymagań przeciwpożarowych;
  • decyzję Państwowego Inspektora Sanitarnego lub opinię Burmistrza w przypadku klubu dziecięcego określającą w szczególności maksymalną liczbę miejsc;
  • zaświadczenie o niekaralności (jeśli podmiot zamierzający prowadzić żłobek lub klub dziecięcy jest osobą fizyczną);
  • oświadczenie o dokonaniu opłaty za wpis.
  • Do wniosku dołącza się:
  • oryginały dokumentów w postaci elektroniczne;
  • lub uwierzytelnione elektroniczne kopie dokumentów.

Wszystkie dokumenty, tj. wniosek o wpis, wniosek o wykreślenie, informacja o zmianie danych zawartych w rejestrze składane są wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego (https://empatia.mpips.gov.pl/).

 Rejestr Żłobków i Klubów Dziecięcych publikowany jest na stronie https://empatia.mpips.gov.pl/web/piu/dla-swiadczeniobiorcow/rodzina/d3/rejestr-zlobkow-i-klubow



Opłata:
100 zł
  • opłaty należy dokonać na konto Urzędu Miasta Świdnik nr: 95 1020 3176 0000 5802 0013 7885


Przewidywany termin załatwienia sprawy:

do 7 dni

  • Organ prowadzący rejestr dokonuje wpisu podmiotu do rejestru w ciągu 7 dni od daty wpływu wniosku


Sprawę załatwia i szczegółowych wyjaśnień udziela:




Wydział: WZO-Referat Oświatowo-Kadrowy Urząd Miasta Świdnik, ul. Stanisława Wyspiańskiego 27 21-040 Świdnik

Nr pokoju: 306

Nr telefonu: +48 (81) 751 76 22

Godziny pracy: Poniedziałek - Środa: od 07:30 do 15:30, Czwartek: od 09:00 do 17:00, Piątek: od 07:00 do 15:00

Sposób załatwienia sprawy:

Po dokonaniu wpisu Burmistrz wydaje z urzędu zaświadczenie o dokonaniu wpisu podmiotu do rejestru



Tryb odwoławczy:

W przypadku wydania decyzji o odmowie wpisu do ewidencji lub wykreślenia wpisu stronie przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lublinie w terminie 14 od doręczenia decyzji, za pośrednictwem Burmistrza Miasta Świdnik.




Procedura:




Uwagi:
  • Burmistrz odmawia wpisu do Rejestru, w przypadku gdy:
  • podmiot nie spełnia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego,
  • wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem,
  • w stosunku do przedsiębiorcy wydano decyzję o zakazie wykonywania działalności objętej wpisem, w okresie 3 lat poprzedzających złożenie wniosku.

 

  • Zasady dokonywania zmian w Rejestrze:

W przypadku zmiany danych lub informacji zawartych w rejestrze podmiot wpisany do rejestru jest zobowiązany do:

  • wystąpienia, w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmian, do organu prowadzącego rejestr z wnioskiem o zmianę danych lub informacji - w przypadku danych lub informacji, o których mowa w art.27 ust. 4 pkt 1-4, 7 i 9 ustawy;
  • dokonania zmian, w terminie 3 dni od dnia ich zaistnienia, za   pośrednictwem systemu teleinformatycznego - w przypadku  danych lub informacji, o których mowa w art. 27 ust. 4 pkt 5, 6, 8 i 10 ustawy.
  •  Zasady wykreślania zarejestrowanych podmiotów z Rejestru:

Wykreślenie z Rejestru następuje w przypadku:

  •  złożenia przez podmiot wpisany do Rejestru wniosku o wykreślenie, 
  •  nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego,
  •  przekazania we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach informacji niezgodnych ze stanem faktycznym,
  • wydania prawomocnego orzeczenia zakazującego przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem.

Odmowa wpisu do rejestru oraz wykreślenie z rejestru następują w drodze decyzji administracyjnej.




Załączniki:

Nazwa Zarządzanie Data dodania
Klauzula informacyjna
2020-12-07