WSTECZ WSTECZ   ( oczekuje na akceptacje )
Usługa: Przyznawanie dodatków mieszkaniowych

WAŻNA INFORMACJA

Od 1 października 2021 roku sprawy związane z dodatkami mieszkaniowymi prowadzone są przez Centrum Usług Społecznych w Świdniku, ul. Kard. St. Wyszyńskiego 12, 21-040 Świdnik


Podstawa prawna:
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  • ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych
  • rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 kwietnia 2013 r. w sprawie sposobu przeprowadzania wywiadu środowiskowego, wzoru kwestionariusza wywiadu oraz oświadczenie o stanie majątkowym wnioskodawcy i innych członków gospodarstwa domowego, a także wzoru legitymacji pracownika upoważnionego do przeprowadzenia wywiadu


Wymagane dokumenty:
  • Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego
  • Deklaracja o wysokości dochodów członków gospodarstwa domowego za okres ......
  • Informacja zarządcy o rodzaju i wysokości opłat ponoszonych za lokal mieszkalny
  • Zaświadczenie o dochodach pracownika
  • Oświadczenie o braku dochodów
  • Oświadczenie
  • Oświadczenie o uzyskanym dochodzie z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej

Dokumenty poświadczające wysokość dochodów uzyskanych w okresie ostatnich trzech miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego, np.:

  • zaświadczenie z miejsca pracy,
  • zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy w przypadku zarejestrowanych osób bezrobotnych,
  • oświadczenie o pracy dorywczej lub o braku dochodów,
  • ostatnia decyzja o przyznaniu lub rewaloryzacji emerytury, renty, świadczenia przedemerytalnego,
  • zaświadczenie z Centrum Usług Społecznych w przypadku osób pobierających świadczenia rodzinne wraz z dodatkami do świadczeń rodzinnych,
  • zaświadczenia  z Centrum Usług  Społecznych w przypadku osób pobierających zasiłki stałe,
  • zaświadczenia z uczelni o wysokości pobieranego stypendium lub zaświadczenie o nie korzystaniu  ze stypendium,
  • oświadczenia o dochodach w przypadku osób, które prowadzą działalność gospodarczą,
  • zaświadczenie z urzędu gminy potwierdzającego ilość hektarów przeliczeniowych osób prowadzących gospodarstwo rolne lub aktualna decyzja o podatku rolnym,
  • wyrok sądu orzekający o alimentach w przypadku osób otrzymujących alimenty lub zaświadczenie z Centrum Usług Społecznych o funduszu alimentacyjnym.



Opłata:
nie pobiera się


Przewidywany termin załatwienia sprawy:
do 30 dni


Sprawę załatwia i szczegółowych wyjaśnień udziela:

WAŻNA INFORMACJA

Od 1 października 2021 roku sprawy związane z dodatkami mieszkaniowymi prowadzone będą przez Centrum Usług Społecznych w Świdniku, ul. Kard. St. Wyszyńskiego 12, 21-040 Świdnik




Wydział: WSM Wydział Spraw Społecznych i Mieszkaniowych Urząd Miasta Świdnik, ul. Stanisława Wyspiańskiego 27 21-040 Świdnik

Nr pokoju: 113

Nr telefonu: +48 (81) 751 76 54

Godziny pracy: Poniedziałek - Środa: od 07:30 do 15:30, Czwartek: od 09:00 do 17:00, Piątek: od 07:00 do 15:00

Sposób załatwienia sprawy:

Wydanie decyzji administracyjnej przyznającej dodatek mieszkaniowy na okres 6 miesięcy



Tryb odwoławczy:

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lublinie za pośrednictwem tut. Urzędu.

Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Nie pobiera się opłaty za odwołanie



Procedura:




Uwagi:

1) Za dochód uważa się dochód w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych po odliczeniu kwot alimentów świadczonych na rzecz innych osób,

2) W przypadku posiadania tytułu prawnego do gospodarstwa rolnego dochód z tego gospodarstwa ustala się na podstawie powierzchni gruntów w hektarach przeliczeniowych i wysokości przeciętnego dochodu z pracy w indywidualnych gospodarstwach rolnych z 1 ha przeliczeniowego, ostatnio ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego na podstawie art. 18 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym,

3) Wysokość dochodu z pozarolniczej działalności gospodarczej, w przypadku prowadzenia działalności opodatkowanej na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustala się na podstawie oświadczenia wnioskodawcy lub zaświadczenia wydanego przez naczelnika właściwego urzędu skarbowego,

4) W przypadku ustalania dochodu z działalności podlegającej opodatkowaniu na podstawie przepisów ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne przyjmuje się dochód miesięczny w wysokości 1/12 dochodu ogłaszanego corocznie, w drodze obwieszczenia ministra właściwego do spraw rodziny, o którym mowa w art. 5 ust. 7a ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych.




Załączniki:

Nazwa Zarządzanie Data dodania
Informacja zarządcy o rodzaju i wysokości opłat ponoszonych za lokal mieszkalny
      
2021-06-29
Oświadczenie o uzyskanym dochodzie z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej
      
2021-06-29
Oświadczenie
      
2021-06-29
Oświadczenie o braku dochodów
      
2021-06-29
Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego
      
2021-06-29
Zaświadczenie o dochodach pracownika
      
2021-06-29
Deklaracja o wysokości dochodów członków gospodarstwa domowego za okres ......
      
2021-06-29
Klauzula informacyjna
2021-06-29