WSTECZ WSTECZ   ( oczekuje na akceptacje )
Usługa: Zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej



Podstawa prawna:

Ustawa z dnia z 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych.



Wymagane dokumenty:
  1. Opinie o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu (terenu) oraz o przewidywanych zagrożeniach:

– Komendanta Powiatowej Policji w Świdniku

– Komendanta Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Świdniku

– Dyrektora Wojewódzkiego Pogotowia Ratunkowego SP ZOZ w Lublinie

– Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Świdniku.

  1. Graficzny plan obiektu (terenu), na którym ma być przeprowadzona impreza masowa wraz z jego opisem, zawierający:

– oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób uczestniczących w imprezie masowej, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji

– oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych

– oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu

– informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów.

  1. Instrukcja postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej, opracowaną w oparciu o rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 sierpnia 2009 r. w sprawie zakresu instrukcji postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej (Dz. U. z 2009 r. Nr 135, poz. 1113).
  1. Terminarz imprez (w przypadku imprez organizowanych według terminarza lub cyklicznie).
  1. Informacje o:

–  liczbie udostępnionych przez organizatora miejsc dla osób, które mogą uczestniczyć w imprezie / imprezach

– przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego

–  liczbie, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej

– osobie wyznaczonej na kierownika spraw bezpieczeństwa w tym jego dane obejmujące: imię, nazwisko, numer PESEL, numer i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu kursu dla kierowników do spraw bezpieczeństwa imprez masowych, w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka dodatkowo numer wpisu na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej

–  w przypadku meczu piłki nożnej lub imprezy masowej podwyższonego ryzyka – informacji o sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej

– zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk.

  1. Harmonogram udostępnienia obiektu lub terenu uczestnikom imprezy masowej oraz harmonogram opuszczenia przez nich tego obiektu lub terenu, jeżeli regulamin imprezy masowej przewiduje zmienną liczbę osób w czasie jej trwania.
  1. Informację o zapewnieniu warunków łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy.
  1. W przypadku, kiedy organizator imprezy reprezentowany jest przez pełnomocnika lub prokurenta oryginał lub urzędowo poświadczony odpis udzielonego w tej sprawie pełnomocnictwa.
  1. Dowód zapłaty opłaty skarbowej.
  1. Dodatkowo organ wydający zezwolenie może zażądać od organizatora dokumentacji w postaci:

– kopii aktualnych protokołów z kontroli, o których mowa w art. 62 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r. poz. 1186, 1309, 1524, 1696, 1712 i 1815)

– dokumentu poświadczającego spełnienie obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia, o którym mowa w art. 53 ust. 1

– pisemnej zgody na przeprowadzenie imprezy masowej, wydanej przez kierownika jednostki organizacyjnej Lasów Państwowych, parku narodowego lub krajobrazowego - w razie przeprowadzania imprezy na terenach będących w zarządzie tej jednostki.



Opłata:

Opłata skarbowa wynosi:

– za wydanie zezwolenia – 82 zł

– za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury – 17 zł

– za zmianę decyzji ws. zezwolenia – 10 zł.

Numer rachunku bankowego:

Gmina Miejska Świdnik

Banku PEKAO S.A. V O/Świdnik

95 1020 3176 0000 5802 0013 7885




Przewidywany termin załatwienia sprawy:

> Termin złożenia

Organizator imprezy masowej występuje do Organu o wydanie zezwolenia na jej przeprowadzenie nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem jej rozpoczęcia. Termin ten może zostać skrócony do 14 dni w wyjątkowych i uzasadnionych przypadkach, w szczególności gdy potrzeba organizacji imprezy masowej wynika z przyczyn nagłych oraz jeżeli charakter imprezy masowej odpowiada przeznaczeniu obiektu określonemu w projekcie budowlanym tego obiektu.

> Termin wydania decyzji przez organ

Organ wydaje zezwolenie albo odmawia jego wydania w terminie co najmniej 7 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia imprezy masowej.




Sprawę załatwia i szczegółowych wyjaśnień udziela:




Wydział: BBM Biuro Burmistrza Miasta ul. Stanisława Wyspiańskiego 27 21-040 Świdnik

Nr pokoju: 311

Nr telefonu: +48 (81) 751 76 23

Godziny pracy: Poniedziałek - Środa: od 07:30 do 15:30, Czwartek: od 09:00 do 17:00, Piątek: od 07:00 do 15:00

Sposób załatwienia sprawy:




Tryb odwoławczy:

Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lublinie za pośrednictwem Wydziału Strategii, Promocji i Rozwoju Gospodarczego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.



Procedura:




Uwagi:

> Informacje dodatkowe

Opinie, o których mowa w punkcie 1 oraz instrukcję, o której mowa w punkcie 3, organizator dołącza do wniosku niezwłocznie, jednak nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej.




Załączniki:

Nazwa Zarządzanie Data dodania
Klauzula Informacyjna
2021-06-22
Wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej/ imprez masowych
      
2021-06-11