WSTECZ WSTECZ   ( oczekuje na akceptacje )
Usługa: Wpis do ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie, niebędących obiektami hotelarskimi oraz pól biwakowych na terenie Gminy Miejskiej Świdnik



Podstawa prawna:
  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych
  • Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie.


Wymagane dokumenty:
  1. Wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie.
  2. Osoby/podmioty prowadzące działalność gospodarczą podają:
  1. numer NIP
  2. numer wpisu do KRS albo numer wpisu do ewidencji działalności gospodarczej – o ile taki posiada.



Opłata:
Bez opłat.


Przewidywany termin załatwienia sprawy:
Do 7 dni od daty otrzymania wniosku.


Sprawę załatwia i szczegółowych wyjaśnień udziela:




Wydział: BBM Biuro Burmistrza Miasta ul. Stanisława Wyspiańskiego 27 21-040 Świdnik

Nr pokoju: 311

Nr telefonu: +48 (81) 751 76 23

Godziny pracy: Poniedziałek - Środa: od 07:30 do 15:30, Czwartek: od 09:00 do 17:00, Piątek: od 07:00 do 15:00

Sposób załatwienia sprawy:

Na terenie Gminy Miejskiej Świdnik ewidencję obiektów świadczących usługi hotelarskie (niebędących obiektami hotelarskimi) oraz ewidencję pól biwakowych prowadzi Burmistrz Miasta Świdnik.
Ewidencja ta nie obejmuje następujących obiektów hotelarskich:

  1. hoteli
  2. moteli
  3. pensjonatów
  4. kempingów
  5. domów wycieczkowych
  6. schronisk i schronisk młodzieżowych.




Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje.



Procedura:

> Kto może wystąpić z wnioskiem?
Podmiot świadczący usługi hotelarskie jest zobowiązany zgłosić ten obiekt do ewidencji przed rozpoczęciem świadczenia usług.




Uwagi:

> Podmiot świadczący usługi hotelarskie w obiekcie zgłoszonym do ewidencji ma obowiązek przekazywania informacji do Wydziału Promocji Miasta o następujących zmianach:

  • zaprzestaniu świadczenia usług hotelarskich
  • uzyskaniu zaszeregowania do odpowiedniego rodzaju obiektu i nadaniu kategorii hotelarskiego
  • zmianie działalności sezonowej na stałą lub stałej na sezonową
  • zmianie liczby miejsc noclegowych
  • zmianie numeru telefonu, a także – o ile obiekt posiada – o zmianie nr faksu, adresu poczty elektronicznej oraz adresu strony internetowej.




Załączniki:

Nazwa Zarządzanie Data dodania
Klauzula informacyjna
2021-06-15
Wniosek o wpis do ewidencji innego obiektu, w którym są świadczone usługi hotelarskie
      
2021-06-11