WSTECZ WSTECZ ZAŁATW SPRAWE   ( oczekuje na akceptacje )
Usługa: Zajęcie pasa drogowego pod umieszczenie reklamy



Podstawa prawna:
  • ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
  • ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych,
  • uchwała Nr XL/397/2017 Rady Miasta Świdnik z dnia 29 czerwca 2017 r. w sprawie określenia wysokości stawek za zajęcie jednego metra kwadratowego pasa drogowego dróg gminnych, dla których zarządcą jest Burmistrz Miasta Świdnik   (Dz.Urz. Woj. Lub., poz. 3253 i 3257)


    Wymagane dokumenty:
    • Wniosek o wydanie decyzji na zajęcie pasa drogowego (reklama)*

    DLA REKLAM TRWALE ZWIĄZANYCH Z GRUNTEM:

    WYMAGANE ZAŁĄCZNIKI:

    1. Szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500, z zaznaczeniem granic planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego.
    2. Zatwierdzony projekt organizacji ruchu, jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych. Projekt organizacji ruchu związany z robotami prowadzonymi w pasie drogowym powinien określać sposób zabezpieczenia tych robót zgodnie z wymogami bezpieczeństwa ruchu drogowego (dla dróg o nawierzchni twardej).
    3. Kopia pozwolenia na budowę obiektu umieszczanego w pasie drogowym lub kopia zgłoszenia robót nie wymagających pozwolenia na budowę.
       

    DODATKOWO:
     

    Informację o sposobie zabezpieczenia robót, jeżeli nie jest wymagany projekt organizacji ruchu.

    1. Uprawnienia budowlane kierownika robót + przynależność do Izby Inżynierów (kopia).
    2. KRS lub decyzja o prowadzeniu działalności gospodarczej (kopia) – dotyczy podmiotów gospodarczych.
    3. Pełnomocnictwo do reprezentowania inwestora wraz z potwierdzeniem uiszczenia opłaty skarbowej.
    4. Projekt graficzny reklamy.

     

    DLA REKLAM NIE ZWIĄZANYCH TRWALE Z GRUNTEM:
     

    WYMAGANE ZAŁĄCZNIKI:

    • Szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500, z zaznaczeniem lokalizacji reklamy w pasie drogowym.
    • Projekt graficzny reklamy.

     DODATKOWO:
     

    1. KRS lub decyzja o prowadzeniu działalności gospodarczej (kopia) – dotyczy podmiotów gospodarczych.
    2. Pełnomocnictwo do reprezentowania inwestora wraz z potwierdzeniem uiszczenia opłaty skarbowej.
    3. Projekt graficzny reklamy.

    Do wglądu:

    DLA REKLAM TRWALE ZWIĄZANYCH Z GRUNTEM:

    1. Projekt budowlany obiektu umieszczanego w pasie drogowym;
    2. Decyzja na lokalizację urządzeń w pasie drogowym

    DLA REKLAM NIE ZWIĄZANYCH TRWALE Z GRUNTEM:

    brak




    Opłata:

    administracyjna

      • Reklamy umieszczone w panelach wiat przystankowych - 0,10 zł
      • Informacje, plakaty, hasła wyborcze umieszczone w zamykanych gablotach ustawionych na zieleńcach - 0,10 zł
      • Informacje, plakaty, hasła wyborcze umieszczone w pasie drogowym z wyłączeniem gablot przystanków - 0,10 zł
      • Pozostałe reklamy - 1,50 zł


      Przewidywany termin załatwienia sprawy:

      do 30 dni

      • Czas wydania decyzji zostaje wydłużony w przypadku konieczności uzupełnienia wniosku lub szczególnie skomplikowanych spraw.


      Sprawę załatwia i szczegółowych wyjaśnień udziela:




      Wydział: WIZP Wydział Infrastruktury i Zamówień Publicznych Urząd Miasta Świdnik ul. Stanisława Wyspiańskiego 27 21-040 Świdnik

      Nr pokoju: 112

      Nr telefonu: +48 (81) 751 76 09, +48 (81) 751 76 99

      Godziny pracy: Poniedziałek - Środa: od 07:30 do 15:30, Czwartek: od 09:00 do 17:00, Piątek: od 07:00 do 15:00

      Sposób załatwienia sprawy:




      Tryb odwoławczy:
      Odwołanie od otrzymanej decyzji należy złożyć (w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji) za pośrednictwem Burmistrza do Samorządowego Kolegium Odwoławczego.


      Procedura:




      Uwagi:




      Załączniki:

      Nazwa Zarządzanie Data dodania
      Wniosek o zajęcie pasa drogowego (reklama)
            
      2021-06-29
      Klauzula informacyjna
      2020-12-08