Usługa: Zajęcie pasa drogowego pod budowę przyłączy i sieci
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych,
- uchwała Nr XL/397/2017 Rady Miasta Świdnik z dnia 29 czerwca 2017 r. w sprawie określenia wysokości stawek za zajęcie jednego metra kwadratowego pasa drogowego dróg gminnych, dla których zarządcą jest Burmistrz Miasta Świdnik (Dz.Urz.Woj.Lub., poz. 3253 i 3257)
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o wydanie decyzji na zajęcie pasa drogowego pod budowę przyłączy/sieci*
- Szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500, z zaznaczeniem granic planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego.
- Zatwierdzony projekt organizacji ruchu, jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych. Projekt organizacji ruchu związany z robotami prowadzonymi w pasie drogowym powinien określać sposób zabezpieczenia tych robót zgodnie z wymogami bezpieczeństwa ruchu drogowego (dla dróg o nawierzchni twardej).
DODATKOWO:
- Informację o sposobie zabezpieczenia robót, jeżeli nie jest wymagany projekt organizacji ruchu.
- Harmonogram robót prowadzonych w pasie drogowym, zwłaszcza w przypadkach etapowego prowadzenia robót
- Uprawnienia budowlane kierownika robót + przynależność do Izby Inżynierów (kopia).
- KRS lub decyzja o prowadzeniu działalności gospodarczej (kopia) – dotyczy podmiotów gospodarczych.
- Pełnomocnictwo do reprezentowania inwestora wraz z potwierdzeniem uiszczenia opłaty skarbowej.
DO WGLĄDU
- Projekt budowlany obiektu umieszczanego w pasie drogowym
- Opinia ZUDP
- Decyzja na umieszczenie urządzeń w pasie drogowym.
Opłata:
administracyjna
-
- Opłata płatna po odbiorze decyzji
- za zajęcie jezdni do 50% szerokości - 4 zł/m2 za dzień
- za zajęcie jezdni ponad 50% szerokości - 8 zł/m2 za dzień
- za zajęcie chodnika i ścieżki rowerowej - 1 zł/m2 za dzień
- za zajęcie zatok parkingowych - 1,50 zł/m2 za dzień
- za zajęcie pozostałych elementów pasa drogowego - 0,50 zł/m2 za dzień
- wszystkie elementy pasa drogowego w odniesieniu do obiektów i urządzeń infrastruktury telekomunikacyjnej - 0,20 zł
- Roczna opłata za umieszczenie w pasie drogowym urządzeń i obiektów (części urządzeń lub obiektów) nie związanych z funkcjonowaniem dróg pobierana w wysokości:
- 7 zł za 1 m2 powierzchni pasa drogowego zajętego przez rzut poziomy urządzenia podziemnego lub podziemnego (woda, kanalizacja sanitarna, sieci ciepłownicze)
- 12 zł za 1 m2 powierzchni pasa drogowego zajętego przez rzut poziomy urządzenia podziemnego lub podziemnego (pozostałe urządzenia, kable, rury itp.)
Przewidywany termin
załatwienia sprawy:
do 30 dni
- Czas wydania decyzji zostaje wydłużony w przypadku konieczności uzupełnienia wniosku lub szczególnie skomplikowanych spraw.
Sprawę załatwia i szczegółowych wyjaśnień
udziela:
Wydział: WIE Wydział Infrastruktury i Ekologii Urząd Miasta Świdnik ul. Stanisława Wyspiańskiego 27 21-040 Świdnik
Nr
pokoju: 112
Nr telefonu: +48 (81) 751 76 09, +48 (81) 751 76 99
Godziny
pracy: Poniedziałek - Środa: od 07:30 do 15:30, Czwartek: od 09:00 do 17:00, Piątek: od 07:00 do 15:00
Sposób załatwienia
sprawy:
Tryb odwoławczy:
Odwołanie od otrzymanej decyzji należy złożyć (w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji) za pośrednictwem Burmistrza Miasta do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lublinie.
Procedura:
Uwagi:
Załączniki:
Nazwa |
Zarządzanie |
Data dodania |
Wniosek na zajęcie pasa drogowego i pozostawienie urządzeń |
|
2021-07-01 |
Wniosek na zajęcie pasa drogowego i pozostawienie urządzeń |
|
2021-06-29 |
Klauzula informacyjna |
|
2020-12-09 |